حسنا ساداتحسنا سادات، تا این لحظه: 12 سال و 1 ماه و 6 روز سن داره

گلآب

به بهانه عیدی که گذشت

1391/8/19 11:46
نویسنده : مامانی
254 بازدید
اشتراک گذاری

سلام

همیشه عید غدیر که میشد میگفتن باید بریم به سادات سربزنیم و ازشون عیدی بگیریم. از قدیم رسم بوده سادات تو این روز در خونه هاشونو باز میذاشتن تا مردم به دیدن اونها بیان و عیدی بگیرن. این عیدی رو هم به عنوان مایه کیسه ته جیبشون نگه میداشتن تا سال بعد.

وقتی ازدواج کردم بابایی سید بود و البته هنوزم هست.(ولی خیلی آبی ازش گرم نمیشه) .روزای عید غدیر به جای اینکه ما بریم دیدنی سادات فامیل میان به دیدنی بابایی که خوب کار منو چند برابر میکنه.(دیگه هرکی خربزه میخواد پای لرزشم باید بشینه، البته تا باشه از این لرزا باشه!!!!)

همیشه از بچگی فکر میکردم چرا اینقدر همه به سادات احترام میذارن،مگه چه فرقی با ماها دارن، ولی بعد ها فهمیدم این احترام نه فقط به خاطر خودشونه بلکه به خاطر اون نسبی هست که بهشون چسبیده که خود این هم کم نیست. حداقل بزرگیش اینه که این افراد تا حضرت آدم هیچ کافر و مشرکی تو نسلشون نیست. البته یه نکته رو بگم و اینکه ملاک حال افراده. فقط نسب برای خوب بودن کفایت نمیکنه. مثل پسر حضرت نوح که خدا به حضرت نوح میگه این از اهل تو نیست.

بگذریم. اینا رو گفتم تا به اینجا برسم.... امسال اولین سالیه که عید غدیر علاوه بر بابایی یه سیدکوچولوی دیگه هم تو خونه داریم، کوچولویی که خدا عید نوروز بهمون هدیه داد به اسم حسناسادات!

که با اومدنش زندگی مارو متحول کرد و بار مسئولیت منو خیلی بیشتر. حفظ امانت الهی که از نسل بهترین مخلوقات هست خیلی مسئولیت سنگینی رو به بار میاره.با کمک خدا بتونیم جوری تربیتش کنیم که مایه افتخار شیعه باشه و البته از این نسبش استفاده ی ابزاری نکنه بلکه باید بدونه مسئولیت کارهاش چند برابر میشه چون نام و نسب پیامبر رو یدک میکشه.

یاد حدیث امام صادق (ع) میفتم که فرمودند:کار نیک از هرکه سر بزند خوبست از تو خوبتر چون تو از مایی و کار بد از هرکه سر بزند بداست از تو بدتر چون تو از مایی(بحار الانوار ج 47 ص 349)

خلاصه اینکه به بهانه ی عیدغدیر تصمیم گرفتم یه وبلاگ بزنم و هرزگاهی که حسنا کوچولو اجازه داد تا یه کم سرم خلوت بشه، بیام و در افشانیهامو ثبت کنم.

البته جا داره بگم جرقه ی ذوق این کارو الهام(خدا بیامرز) دوستم تو سرم زد تا به فکر بیفتم که یه کمی هم وقت برا دل خودم بذارم و یه کاری کنم که هرزگاهی به دل و فکر خودم هم یه سر بزنم منم تصمیم گرفتم یه وبلاگ بزنم حول محور دخترکوچولوم و هرچی دلم خواست توش بزنم تا دفترچه خاطراتی بشه برا خانواده ی کوچیکمون!

عید غدیر مبارک(برم ببینم میتونم بالاخره امسال یه عیدی درست و حسابی ازین بابایی بگیرم یانه! ای داد بیداد آدم سید باشه و عیدی نده واقعا که!!!)

بله حسنا کوچولو تو یاد بگیر عیدی بده تا دل امتی از تو راضی باشه.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (2)

علامه کوچولو
19 آبان 91 12:10
سلام عزیزم
عیدی که گذشت بر خانواده کوچیکتون مبارک
و نیز وبلاگتون
انشاءالله که همیشه از خوشیها بنویسین
راستی شما خودتون هم سیدین یا فقط آقاتون سیده؟


ممنون که به وبلاگ ما سرزدی.شما اولین نفری بودی که برام نظر گذاشتی
من سعادت نداشتم که جزء سادات باشم.
باران قلنبه
24 آذر 91 11:17
سلام عزیزم
دخترم باران مظفری تو مسابقه محرم اتلیه سها شرکت کرده خوشحال میشم اگه به وبمون بیایی و به لینک مستقیم اتلیه بروید وبه باران امتیاز 5 رو بدهید تا 20 دی مهلت دارید واگر قبلا به کودک دیگری رای دادین بازم میتونین به باران من رای بدهید منتظر کمکتون هستم مرسی
http://soha.torgheh.ir/festival/festivalPage.php?festival=5



niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به گلآب می باشد